از وب پنهان چه مي دانيد

مطالب اموزشي در مورد كامپيوتر و اكولوژي

از وب پنهان چه مي دانيد

۳۹۰ بازديد

 

http://s3.picofile.com/file/8193053268/wikijavan_com_964.jpg

وب پنهان، وب عميق و بسياري از نام هاي ديگر؛ اين نام ها به بخشي از اينترنت اطلاق مي شود كه از جانب سايت هاي جست و جوگر و بسياري از كاربران مخفي مي مانند. تقريبا همزمان با پيدايش اينترنت اين بخش پنهان از آن هم وجود داشته است. اما در سال هاي اخير به دليل فعاليت هاي تبهكارانه گسترده در اين بخش از اينترنت نام آن بر سر زبان ها افتاده است

اينترنت به دو بخش تقسيم مي شود. بخش ظاهري و پنهان. تمام چيزي كه ما به عنوان اينترنت مي شناسيم بخش ظاهري آن است. اما در پس اين ظاهر جذاب، اقيانوسي از داده هاي مخفي قرار دارد كه عموم مردم از آن خبر ندارند. جست و جو در سايت هاي متداول اين كار مانند گوگل و بينگ مانند اين است كه توري را به قصد صيد به اقيانوس بيندازيم. شايد صيد خوبي انجام دهيم ولي بخش اعظم اقيانوس از دسترسي ما براي صيد خارج مي شود. بيشتر اطلاعات و داده هاي اينترنت چنان در عمق قرار دارند كه سايت هاي جست و جوگر از پيدا كردن آنها عاجز هستند.

اندازه وب پنهان

تخمين يا اندازه گيري حجم وب پنهان غيرممكن است. به اين دليل كه بيشتر اطلاعات در اين بخش از وب قفل شده يا رمزگذاري شده اند. در مطالعات گسترده اي كه در سال ۲۰۰۷ صورت گرفته است، محققان تخمين مي زنند كه حجم اطلاعات وب پنهان حدود ۵.۷ پتابايتاست (پتابايت برابر با ۱۰۲۴ ترابايت است). اخيرا موسسه Bright Planet اعلام كرده كه وب پنهان حدود ۵۰۰ برابر بزرگ تر از محتواي ظاهري اينترنت است. وقتي كه بدانيد گوگل به تنهايي حدود هشت ميليارد صفحه وب را مي تواند جست و جو كند، آن موقع شايد ابعاد غول آساي وب پنهان را راحت تر درك كنيد.

http://s6.picofile.com/file/8193668734/wikijavan_com_964.jpg

رازهاي وب پنهان

در وب پنهان براي اينكه سايت ها مخفي بمانند از روش هاي زيادي استفاده مي شود.

صفحه وب پويا: صفحه وب پويا صفحه وبي است كه شكل آن ثابت اما محتواي آن متغير باشد و بتوان آن را با توجه به معيارهاي جست و جوي كاربر تغيير داد. اين گونه صفحه ها از پيش وجود ندارند و به هنگام درخواست كاربر روي سرور ساخته مي شوند و به سمت كاربر فرستاده مي شوند. درواقع با توجه به درخواست كاربر، داده ها روي سروري ترجمه مي شوند و براي كاربر فرستاده مي شوند.

محتواي بدون لينك: در وب پنهان سايت ها هيچ لينكي به سايت هاي ديگر ندارد و اين كار در مخفي نگه داشتن آنها موثر است.
وب خصوصي: سايت هايي هستند كه فقط با داشتن نام كاربري و رمز عبور مي توان به آنها وارد شد.

نرم افزار خصوصي: نرم افزارهاي مخصوصي براي ورود به دنياي وب پنهان وجود دارد. با اين برنامه ها، آي پي كامپيوتر از چندين سرور در جهان عبور داده مي شود تا هويت فرد استفاده كننده مخفي بماند. به همين دليل با اجراي اين برنامه مي توان از سايت هاي وب پنهان بازديد كرد.

هفت استفاده غيرقانوني از وب پنهان

كارت اعتباري

در وب پنهان در كشورهاي اروپايي و امريكايي و… كساني هستند كه با گرفتن مبلغي كارت هاي اعتباري ديگر افراد را براي شما مي دزدند. البته تضميني نيست كه بعد از واريز پول آنها چنين سرقتي را انجام دهند. وب پنهان هم اين روزها پر از افراد كلاهبردار شده كه از تازه كارها سوءاستفاده مي كنند.

مواد مخدر

يكي از بدترين جنبه هاي وب پنهان اين است كه تقريبا هرگونه مواد مخدر را كاربران در كشورهاي مثل آمريكا مي توانند از اين سايت ها بخرند. بعد از خريد هم با استفاده از پست و بسته بندي شكيل اين مواد را به در خانه مشتري مي فرستند.

هك كردن

تعداد افرادي كه هك مي كنند در وب پنهان سر به فلك مي زند. هرچه در كار خود خبره تر باشند، پول بيشتري هم مي گيرند. از هك كردن سايت دانشگاه خود گرفته تا مراكز دولتي؛ اين هكرها هرجايي را هك مي كنند.

http://s3.picofile.com/file/8193668992/wikijavan_com_965.jpg

آدم كشي

در كشورهاي اروپايي و آمريكايي و… با پرداخت بيش از ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار به قاتل هاي حرفه اي مشتري ها حتي مي توانند يك آدمكش حرفه اي اجير كنند. بيشتر اين آدم كش ها تنها قانوني كه دارند، اين است كه از كشتن افراد زير ۱۸ سال و افراد بسيار مشهور معذور هستند.

اسلحه

همه كشورها مانند آمريكا نيستند كه خريد اسلحه در آنجا به راحتي انجام شود. به همين دليل، يكي از بدترين كاربردهاي وب پنهان امكانات آن براي معامله اسلحه است. انواع و اقسام اسلحه ها در اينجا به فروش مي رسد.

اسرار دولتي

در كشورهاي اروپايي و آمريكايي و… سايت هايي هستند كه به فاش كردن اسرار دولتي مشغول هستند. البته بيشتر اين اطلاعات هيچ ارزشي ندارند. اما هرازچندگاهي افرادي مانند اسنودن و آسانژ با استفاده از وب پنهان دست به انتشار اسرار دولتي مي زنند.

دزدي

اين مورد ديگر خيلي جالب است. در تعدادي از سايت هاي اروپايي و آمريكايي و… افرادي هستند كه هرچيزي را مي دزدند. بعد از اينكه سرقت را انجام دادند عكسي از كالا براي مشتري مي فرستند تا بقيه دستمزدشان را به حساب آنها واريز كند. يكي از سايت ها حتي بخشي را براي فروش كالاهاي دزدي خود گذاشته است. كالاهايي كه بعد از سرقت، سفارش دهنده ديگر پيدايش نشده است.

كاربردهاي منفي وب پنهان

مهم ترين جنبه وب پنهان خريدهايي است كه در آن انجام مي شود. در نگاه اول، خريد در وب پنهان مانند سايت هاي خريد محبوب و متداولي مانند eBay است؛ همان قالب و روش خريد و ديگر مسائل. ولي فقط يك تفاوت كوچك با eBay دارد. سايت هاي خريد در وب پنهان فقط مخصوص كالاهاي غيرقانوني هستند؛ از پاسپورت جعلي گرفته تا بهترين اسلحه ها.

يكي از معروف ترين سايت هاي وب پنهان، سايت silk road است. سايتي كاملا مشابه با eBay. البته اين سايت مدتي پيش توسط FBI مسدود شد، ولي چندصد سايت مانند اين وجود دارند. در اين سايت در آمريكا مي توانستيد شيشه، ماري جوانا، اكستازي و هرگونه ماده مخدري را پيدا كنيد و بخريد. اين سايت مانند eBay فقط به عنوان واسطه اي بين فروشندگان و خريداران عمل مي كرد و از هر خريد درصد كوچكي را مي گرفت.

بعد از خريد هم خريداران مي توانستند زير لينك فروشنده نظر خود را بگذارند. صاحب اين سايت فقط با گرفتن درصد از هر معامله، توانست ۸۰ ميليون دلار درآمد داشته باشد. تا اينكه سال پيش اين شخص از طريق وب پنهان به آدم كشي حرفه اي پولي را واريز كرد كه دو نفر را بكشد. اما اين آدم كش حرفه اي مامور FBI بود و همين باعث دستگيري صاحب اين سايت شد. در بعضي از سايت ها نحوه ساخت مواد منفجره را آموزش مي دهند و در بعضي ديگر گروه هاي تروريستي قرارهاي خود را هماهنگ مي كنند. در سايتي ديگر با پرداخت ۶۰۰۰ يورو مي توانيد پاسپورت انگليسي بخريد.

وب پنهان باعث شده گروه هاي تروريستي در سرتاسر جهان به راحتي و بدون نظارت دولت ها با هم در ارتباط باشند.

http://s3.picofile.com/file/8193669176/wikijavan_com_966.jpg

سرزمين مخفي

البته هميشه خلافكارها به سراغ وب پنهان نمي روند و بعضي محققان هم از اين سرزمين مخفي استفاده مي كنند. شايد گمان كنيد كه چه نيازي به اين همه دردسر است؟ وقتي كه بتوانيد هر اطلاعاتي را با استفاده از سرچ در گوگل به دست بياوريد. اما هميشه كار به همين راحتي نيست. به خصوص وقتي دنبال اطلاعاتي باشيد كه به اين راحتي ها به دست نيايد. كل اينترنت را مثل يك كتابخانه بزرگ در نظر بگيريد. اگر دنبال اطلاعات برويد، سايتي مانند گوگل مانند يك راهنماي خوب كتابخانه بسيار مفيد است.

اما بخشي از كتابخانه وجود دارد كه پر از كتاب هاي ممنوعه است. كتاب هايي كه فقط راهنمايي مخفي در كتابخانه مي تواند شما را بين آنها راهنمايي كند. كتاب هايي كه پاسخ بسياري از پرسش ها در آن قرار دارد. در حال حاضر بعضي محققان و دانشمندان براي يافتن داده هاي موردنظر خود از وب پنهان استفاده مي كنند. داده هايي كه به راحتي در دسترس نيستند. اما خب در حال حاضر بيشترين استفاده اي كه از دنياي «وب پنهان» مي شود همان كارهاي زيرزميني و خلافكاري است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد